Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zbyt wysokie zawias po wymianie sprężyn,problem z amorami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zbyt wysokie zawias po wymianie sprężyn,problem z amorami

    Zamieszczone przez Sewerwa
    Koledzy jaki koszt samej wymiany oleju (robocizna) na 15tys.km w ASO ?
    80/90zł po rabatach

  • #2
    Zbyt wysokie zawias po wymianie sprężyn,problem z amorami

    Witam, prześledziłem forum i nie znalazłem odp na moje pytanie. Wszyscy albo obniżają albo podwyższają zawias z przodu.
    Miesiąc temu zmieniałem sprężyny z przodu, łożyska, poduszkę i amora czyli cały mcperson na nowy. Kupiłem wszystkie części i zrobiłem sam wymianę. Przymierzałem nową sprężynę do starej na oko była wyższa o 2, 3 cm. Auto poszło do góry.... według mnie za bardzo, na chopkach kończy się amor i wyrywa koło do góry. Wróciłem do sklepu żeby po naklejce z pudełka sprawdzili czy dobre sprężyny mi dali, mówią że tak. Ato twarde, źle jeździ, źle się trzyma na zakrętach. Oglądałem aukcje i zauważyłem że są sprężyny wyższe chyba o pół zwoja.
    Moje auto to 90 km tdi z 99 roku Hb. Amorki kupiłem :Link
    a sprężyny : item no 804704 oem no sp2094 meas: 38*29*15 cm
    Jest napisane że do wszystkich rodzai silnikowych
    Czy ktoś spotkał się kiedyś z czymś takim lub słyszał coś podobnego ??? proszę o poradę

    Komentarz


    • #3
      Ja również wymieniałem sprężyny z przodu bo jedna była pęknięta. Mechanik wstawił jakiegoś Kagera (na opakowaniu też do wszystkich modeli) i auto stoi jak scout. Oryginale sprężyny już czekają na montaż.

      Komentarz


      • #4
        Koncem roku do ALH wkladalem amortyzatory BNE-6863 + VNE-4574 polaczone ze sprezynami KYB RC1703 + RH5537 oraz dodatkowo na przod tulejki podwyzszajace o 1cm. To razem z nowymi poduszkami i lozyskami oraz odbojami i oslonami przod.

        Auto jeździ sztywno, ale sprężyście.

        Pewne jest jedno, auto nie ryje zderzakiem, nie buja sie jak stara lajba na drodze i zaczelo sie to jakos prowadzic, co po przeskoku z wyrypanego starego zawieszenia fabrycznego moze byc szokiem w takiej O1

        Zamieszczone przez utek
        i auto stoi jak scout. Oryginale sprężyny już czekają na montaż.
        Hehe, raczej nie Scout, tylko macie tak wybite sprezyny do tego najczesciej popekane, ze wkladajac nowa jest mocne zdziwienie :twisted:
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Tak się składa, że mam drugą octavię do której świadomie kupowałem sprężyny i stoi "normalnie".

          To nie jest chyba standardowe zawieszenie. Sorry za jakość, ale robione tel.

          ]"]Link

          Komentarz


          • #6
            No właśnie nie wiem, a amorków nie zmieniałeś tutaj ? są z serii ? Właśnie mi tak "stoi" :P tylko się nie za bardzo da jeździć, jutro postaram się zdjęcia dołączyć. hmmm a mogło by być tak że te sprężyny są od 4x4 ?
            (błąd pakowania czy sprzedaży, opisu moze), wtedy i amory idą z dłuższym skokiem i wszystko jest ok. A mi jak pisałem na chopkach wyciąga amortyzatory do końca i na górze miska wali w kielich, a jeździ się na ich maksymalnych wyciągnięciu chyba

            Komentarz


            • #7
              Jest wysoko... za wysoko. Po wymianie sprężyn, moja skoda poszła do góry o ok 2-3 cm i nareszcie stoi równo, bo prędzej przód był niższy. Ile cm masz od ziemi do dolnej części (w najwyższym miejscu) nadkola? I w/g mnie, nie ma czegoś takiego jak sprężyny do wszystkich modeli. 1.9TDI jest spooooro cięższy od najmniejszych benzyniaków. Z tego co pamiętam słabe benzyny miały jeden typ sprężyny, a benzyniak 1.8 i wszystkie diesle drugi.

              Komentarz


              • #8
                Chyba na hopkach... Hop, nie chlop...

                Slownik jezyka polskiego czeka, wzywa z daleka...
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez FishPL
                  I w/g mnie, nie ma czegoś takiego jak sprężyny do wszystkich modeli. 1.9TDI jest spooooro cięższy od najmniejszych benzyniaków. Z tego co pamiętam słabe benzyny miały jeden typ sprężyny, a benzyniak 1.8 i wszystkie diesle drugi.
                  Dokładnie tak jak jak napisałeś. Ale ta kwestia ani mnie, ani kolegi billy66 nie dotyczy. Ja mam 2.0, on 1.9, więc najcięższa grupa

                  Amory są założone nowe, ale identyczne jak poprzednie.

                  Komentarz


                  • #10
                    utek, To co masz, to nie jest seria To jest juz podniesione, seria jest troche nizej.

                    Moze bede mial tamto auto w tym tygodniu co robilem do dyspozycji to napisze ile jest cm po tych kilku tygodniach jazdy. Graty jak podalem.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Wiem że nie seria, bo wiem jak ona wygląda, a Ty mnie potraktowałeś z góry jak ... :wink:

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez robreg
                        Chyba na hopkach... Hop, nie chlop...

                        Slownik jezyka polskiego czeka, wzywa z daleka...
                        sorrki, słownik już zakupiony,

                        Przed pomiarem ponaginałem auto trochę żeby bardziej realny pomiar wyszedł. U mnie wygląda to tak przód: 70 cm tył: pusty ok. 66 cm
                        Mam odwróconą kozę :shock: a jak to się nazywa to nie wiem.
                        Wydaje mi się że wysokość sprężyn nie ma znaczenia co do jakiego silnika idą oprócz (4x4 i wersji sport), różnią się tylko twardością czyż nie tak ??
                        poniżej zdjęcia przesyłam, kiepska jakość bo kiepskim telefonem
                        Co sądzicie złe sprężyny mi sprzedali ?? (przód robiony mc temu a tył tydzień temu) i jest dramat. Kolego a Tobie ile wyszło ???
                        Załączone pliki

                        Komentarz


                        • #13
                          utek, Zluzuj :szeroki_usmiech
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            billy66, wysokosc zawiasu mierzy sie od osi (srodek kolpaka) do rantu blotnika. Na oko masz 40-41cm, ja tez tyle mam i jest OK.

                            Sugeruje zmienic tez springi na tyle, tyl sie podniesie a tym samym przod troszke obnizy. A poza tym nie ma to jak cala nowa zawiecha
                            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                            Jeżdżę w blasku
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                            Komentarz


                            • #15
                              Zobaczysz, że niedługo samo osiądzie.
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz


                              • #16
                                sorrki, (no tak profil opony itp.) :lol: springi tylne zmienione tydzień temu ! jedna była pęknięta tzn nie było jej kawałek :lol: a amorki w listopadzie wym. Z pomiarów wychodzi mi że przód stoi wyżej niż tył a to chyba nie bardzo hehe. Przód Kolego nówka ! miesiąc temu mcperson a w listopadzie całe nowe wahacze poszły :lol:
                                Czyli jeśli wymiary się zgadzają z Twoimi to wychodziło by że amor jest z zbyt krótkim skokiem, ale nie tłumaczyło by że przód jest wyżej jutro jadę do hurtowni mają mi pokazać springi z diesla i benzyny oraz znajdę stare żeby mieć porównanie, jest opcja że do pudełka złe wsadzili ale to muszę wyciągnąć mc..... żeby numery sczytać zobaczę co jutro będzie

                                [ Dodano: Sro 04 Mar, 15 21:48 ]
                                [quote="zsolpyw"]billy66, wysokosc zawiasu mierzy sie od osi (srodek kolpaka) do rantu blotnika. Na oko masz 40-41cm, ja tez tyle mam i jest OK.

                                zmierzyłem mam ok 44 cm :lol: Panowie już chyba wiem w czym pies pogrzebany, byłem w hurtowni pooglądałem różne springi, to co mam założone wyglądają jak do żuka hehe
                                jutro robię podmiankę, później śmigam na przegląd, porobię zdjęcia, mam 4 pary sprężyn
                                stare, te co założone, do diesla i dużych benzyn polskiej firmy i noname do 1.6 postaram się jutro wszystko opisać, Pozdrawiam

                                [ Dodano: Pią 06 Mar, 15 10:37 ]
                                Witam, autko zrobione, zaraz po wymianie sprężyn pojechałem na przegląd bo się kończył, przeszedł.
                                Okazało się że spręzyny które kupiłem, firma robi grubsze mają 13 mm i mają więcej zwoji, co za tym idzie mniejszą odległość między nimi i mniej się uginają a bardziej wypychają stąd te problemy. Kupiłem polskie sprężyny dają 5 lat gwarancji, są identyczne z tymi co były wcześniej, kosztowały po 75 zł a te pierwsze po 50 zł. Auto zachowuje się normalnie i da się nim jeździć już Więc morał z tego że nawet w fabryce mogą się mylić i mieć złe formy więc bardzo trzeba uważać co się kupuje i porównywać !!!
                                Na marginesie dodam jak ktoś chce podwyższyć oct to chętnie sprzedam springi za 50 % ceny :P tylko te amory się nie nadają chyba do nich.
                                Oryginalna sprężyna jak i ta nowa mają grubość 12.4mm
                                Poniżej zrobiłem fotki dla porównania
                                I tak od lewej:
                                ta co była org w aucie.
                                ta z którą miałem problemy (50zł) (więcej zwoji).
                                nowa polska (75 zł).
                                nowa do benzyniaków 1.6 (42zł)

                                Mam jeszcze jedno pytanko , na tylniej belce sprężyna powinna mieć gumową podkładkę czy nie ??? ja mam tylko u góry sprężyny a u dołu nie.
                                Załączone pliki

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X